day of epal pelam


hujan mulai berhenti..
aku  dan dia pun bersiap nak turun g petik buah..
membawa segala keperluan seperti besen.kayu panjang,plastik bag dan surat khabar..
berjalan menyusuri anak2 tangga...
tap..tap..tap...
smpai di bwah..
wah byak nye pelam...
besar2 pulak...
dia pun mula mengeluarkan kuasa pemukulnya..
memukul pelam sehingga jatuh...
lepas itu didatangi oleh mereka yang nak join memetik pelam epal
krekkk!!papppppppp!!!!!
"aduh! buah jatuh atas kepala ku"kate dia...
kayu tercampak nun tinggi di atas pokok dan tersangkut..
buah tidak pun gugur...
sudah kehabisan idea..aku,dia dan mereka kait mane yang rendah sahaja..
mude pun mude la..
peram lame sikit masak la nanti...
akhirnya aku dan dia ambil seberapa banyak yang nak sahaja..
lepas kutip buah..
aku dan dia pergi ke dewan makan untuk melantak..
perh minum air sejuk byak2..
dahaga kot...penat kerah tenaga bak ang,.,.
melantak lepat pisang..kuih koci...
kenyang sudah...
sekarang aku dan dia road to room...BS404...
sesampai di bilik..
aku dan dia pergi membasuh pelam...
buang getah2 di badan nya....
bersinar bersih pelam tersebut...
selepas membasuh semua pelam2 tersebut..
aku dan dia membalut satu per satu pelam tersebut dengan surat khabar...
untuk peram..bg masak....

-the end-





wajah collection pelam epal

pelam epal selepas dibasuh

kerja membalut pelam epal







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...